Vi hade, som alltid, fantastiska diskussioner å när vi sitter där så e d för oss så självklart att fritidshemmen i Stockholms stad e på väg att bli Sveriges bästa!
Sen kommer vi tillbax t verkligheten å den kan bestå av 3 pedagoger på 80 barn, en ledning som inte prioriterar fritidshemmet, flertalet outbildade som kanske vill men inte vet hur osv.
Hur ska man då få med alla på tåget?
Tydliga riktlinjer från staden, påtryckningar hos rektorer, fortbildning, uppskattning å pushning. Inte så svåra saker att åstadkomma.
Vi i de 7 olika nätverksgrupperna träffas 1g/mån å vi i Styrgruppen träffas 2-3 ggr per termin. Båda dessa träffas e otroligt givande på olika sätt. Jag kan önska att fler personer skulle ha möjlighet att va med.
Att forma nån form av nätverk mellan Sthlm stads skolor är önskvärt. Ett forum där vi kan sprida goda exempel. Varför uppfinna hjulet igen lixom.
En enkel sak.
Då va d d där m tiden. Var kommer den ifrån? Vad ska vi ta bort för att hinna med? Går det att planera om?
En sak som är gemensamt för alla 7 grupper, d e att skillnaden e stor i hur långt skolorna kommit i implementeringen av Plan för utveckling av fritidshem. Mkt beroende på huruvida skolan har ledningen representerad eller ej.
Arbetet känns viktigt men d e lite som att luften går ur när stödet inte finns på alla plan.
Hoppas att d kan förändras.
Arbetet känns viktigt men d e lite som att luften går ur när stödet inte finns på alla plan.
Hoppas att d kan förändras.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar