måndag 20 maj 2013

Att vara i nuet

Tänker att man allt som oftast sätter upp mål av olika slag. När man sen nått dem så sätter man genast upp nya. Inget fel i det men det där med att ta vara på nuet å att njuta av d man har... 

Ett mål, en önskan kan vara ett par nya skor, en ny cykel el en ny hallmatta. När pinalen sen är inköpt, vad d nu än må vara, så är man rätt nöjd för stunden men strax så börjar tanken fara vidare till nästa inköp. 
Alla dessa prylar. Blir man så mkt gladare? Blir man lyckligare? 

Jag har haft turen (ödet? slumpen?) att träffa min man. Han är mitt allt å jag mår bra av att vara med honom. Jag tycker om mej själv genom hans ögon.   

Vi har tillsammans en liten goding, Teodor. Han är min ögonsten. Mitt finaste lintroll. Han berikar min värld. Han ger mej oxå mkt huvudbry. Många tårar å sömnlösa nätter. Det fina, det goda å det underbara överväger. Vill aldrig vara utan den lille knallkorken. 

Det jag vill ha sagt med mitt svamlande är att jag har allt jag nånsin önskat mej. 
Dessa två pojkar är mitt allt å de ger mitt liv guldkant. De där skorna jag suktar efter känns överflödiga å banala just nu. 

Jag älskar dej Roger å jag älskar dej Teodor. 


Inga kommentarer: