onsdag 9 april 2014

Tacksam

Läste ett inlägg om tacksamhet. D e nog bra att stanna till emellanåt å faktiskt reflektera över allt man har. Den gråa vardagen kan ju glittra till, få guldkant å små fluffiga moln om man ibland tänker på d man har. 
Jag har en son, inte vilken son som helst utan världens finaste på alla sätt å d finns inget som jag inte skulle göra för honom. 
Jag har en make, en make som jag trots att vi träter emellanåt, älskar vansinnigt mycket å skulle gå genom eld för. 
Jag har en pappa å två bröder. De finns alltid där å visst e d sura minen oss emellan ibland men jag älskar dem!
Mina vänner. Jag har lyckan att ha några av de finaste. Jag kan ibland tvivla på mej själv men de har verkligen förmågan att lyfta. 
Jag har ett jobb. Jag jobbar med små människor, hjälper dem att växa som människor, försöker att rusta dem för den stora vida världen. Jag tror att jag i mitt yrke får mer kramar än i många andra. Jag får dessutom betalt för att få vara med dessa fina små människor! Visst, vissa dar kan de driva en till vansinne å man funderar på ett karriärbyte. De dagarna går över å guldkantsdagarna tar över. 
Dagar som denna då d regnar, e grått ruskväder, kroppen e slut å armen e dum då e d bra att fundera över saker som faktiskt betyder något. Vad e lite väta å värk när man för övrigt har ett ganska rikt liv?! 

Inga kommentarer: