tisdag 6 december 2016

Julen nalkas

Julen närmar sej å d känns i magen
Känner mej nervös
Orolig
Första julen utan dej
Sen vi fick Tedde så var julen helig för dej
Den skulle vara röd varm snöig kärleksfull å Tedde skulle vara i fokus
Förra året förstod du att d va din sista
Den blev fin på alla sätt
Tedde somnade hos pappa
Du å jag promenerade hem i natten längs Ringvägen
Hand i hand
Vi stannade å tittade på stjärnorna
Vi gick tätt tillsammans
Vi somnade med armarna om varann
I år ska vi bryta traditionen å fira hos Putte å Lotta
Känns bra
Tror att d kan va bra att göra något annat
Jag tror att julafton kommer att bli plågsam på många sätt
Inget blir som förut
Inget e sej likt
Jag försöker fortfarande att finna min plats
Min väg
Mitt sätt
Allt e på sätt å vis nytt
Utan dej
D e allt annat än lätt

Inga kommentarer: