söndag 15 januari 2017

min sångfågel

ibland får tedde mej att gråta så vansinnigt
d gör ont i hela hjärtat mitt när han saknar dej
ikväll när han stod i duschen så sjöng han en sång till dej å om dej
jag smög å satte mej utanför å skrev ner d han sjöng
gissa om tårarna sprutade

jag kände dej så väl pappa
jag villde ju att du skulle komma tillbaka
jag villde få dej tillbax
men d gick ju inte
jag vet ju att du e här
fast du inte e här
jag villde ju att du skulle vara kvar här
jag villde att du skulle va kvar
jag måste göra d som e bäst
d e att tänka på pappa
han kommer aldrig tillbax
jag sjunger för dej pappa
jag har alltid älskat dej
jag kommer alltid att älska dej
jag var bara fem år när du dog
nu e jag sex
du va bäst i världen
du har ju alltid varit här
du dog men kommer alltid att vara här
jag sjunger för dej för jag känner dej så väl
jag villde att du skulle stanna kvar
jag villde att du skulle komma tillbax
roger skulle komma tillbax
jävla sjukdom stoppade hans liv
han fick inte vara kvar
han villde vara kvar men han dog
så jag blev ensam på ett ögonblick
jag å mamma
jag sjunger för dej
jag tror att du hör mej
jävla sjukdom som gjorde att du dog
jag villde att du skulle vara kvar här
jag kommer att älska dej för evigt pappa roger
jag kände dej så väl tills jag blev fem

fy faaaaan så jävla orättvist livet är
en sexåring ska inte behöva stå i duschen å gråtandes sjunga om sin döda pappa
faaaaan


Inga kommentarer: