torsdag 8 november 2018

Tomt

Tomt
Idag e d extra tomt
Vissa dar vaknar jag m känslan av ensamhet
Tomhet
Idag va d en sån dag

Jag förlorade så mkt när du försvann
Inte bara dej utan även d som va jag försvann
Jag tappade bort mej själv
Blev vilsen
Ensam
Utan skal

Idag e jag lätt att såra
Idag e jag lätt att göra illa
Huden e genomskinlig
Lättgenomtränglig
D yttre skyddet e borta
Kanske hittar jag tillbax t mej igen
Hittar min inre styrka
Hittar mitt driv
Idag går jag mest på autopilot
För att jag måste
Inte för att jag vill

Teodor e min motor
Han e anledningen t att jag kliver upp ur sängen varje morgon

Efter snart 3 år tycker en del att man borde sörjt färdigt
Jag tror aldrig att man blir färdigsörjd
Saknaden finns varje vaken stund
Du ligger alltid i bakhuvudet
I alla stunder
Vid alla tillfällen

Skrivandet hjälper
Skriver mkt
Ältar
Får ur mej
Ventilerar
Pratar
Gråter
Skrattar
Minns
Saknar
Skriker
Slår sönder
Fylls av ilska
Av ledsamhet
Av ensamhet
Av ren å skär smärta

Den som inte upplevt detta kan inte förstå
Jag förstår inte
Jag vill bara vakna upp ur denna ständigt pågående mardröm
Snälla
Väck mej
Någon?

Inga kommentarer: