söndag 25 maj 2008

Baba Joon

Så var jag tillbax igen. Redan tänker ni... Men jag höll ju på å missa d apselut viktigaste i mitt liv just nu...å så kan vi ju inte ha d...
För att ta d hela from the beginning;

För ca 2 år sen var jag as usual å promenixade på h&m, also known as mitt andra hem, å får då plötsligt syn på en jacka som formligen skriker "KOM Å TA MEJ!" Tyvärr så va ju inte jackan till salu ty den satt på en brutta som va på h&m i samma ärende som jag, dvs shoppa. När jag så kommit ur transen efter att få ha lagt blicken på denna ljuvliga jacka å kom på att jag skulle fråga bruttan om var hon köpt skapelsen, så var hon ju så var hon ju så klart gone with the wind.
Denna jacka har jag sedan dess varit på jakt efter men utan resultat.

SÅ! för ca 2 veckor sen så var jag å my dear dear friend Jessica ute på promenad en sen fredagkväll å vi gick å småpratade om att d vore trevligt m lite kvällsöppna butiker. Vi började fantisera om vad vi skulle köpa just i detta ögonblick om en trevlig liten kvällsöppen butik skulle uppenbara sig. Det var så klart den ena underbara kreationen efter den andra, eftersom bra smak e nåt vi båda har i överflöd...

Jag säger så klart att jag först å främst skulle inhandla mina drömmars jacka. Å då! Då e d som om tiden stannar, eller åtminstone att allt börjar gå i slow motion, precis som på film. DÄR! Där i ett skyltfönster så hänger MIN jacka! DETTA ÅTRÅVÄRDA OBJEKT HÄNGER ALL ALONE I ETT SKYLTFÖNSTER! Det blir som ett deja vu-ögonblick, ty klädesplagget skriker än en gång: KOM Å TA MEJ! Å jag lovar jackan att jag ska komma tillbax dan därpå när butiken öppnar.

Sagt å gjort, nästa morgon hänger undertecknad på låset å en liten stund senare svävar undertecknad Drottninggatan ner på små små rosa fluffiga moln med en snygg svart tygpåse i ena handen, innehållande mina drömmars jacka, å ett löjligt men ack så lyckligt leende på läpparna.
Detta underverk måste jag ju så klart dela med mej av. Så håll i hatten, here it is!



Inga kommentarer: