måndag 30 december 2013

årskrönika 2013

ok, då kör vi!

året inleddes med att den långe fick en släng av magsjuka. jag blev "bara" lite pruttig i magen...
jag minskade min dos av antidepressiva för att efter ca 1-2 månader sluta helt. allt utan biverkningar!!
mello följdes så klart under årets första 3 månader. suger fett att de delat upp i så många delfinaler. suger fett att de tar in så himla mkt skit!

i mitten av mars for jag till krakow m 2 kollegor. vi besökte auschwitz å en skola bla. en fantastisk resa till en fantastisk stad! vill definitivt tillbax!
lite kultur klämdes in i början av året tex nationalmuseet å arkitekturmuseet.

i början av april for jag till london med härliga brudar; carro. marie å madde. vi shoppade mkt å åt mkt å sightseeingade mkt!

18 april var jag å en kollega på bokrelease, kristian gidlund presenterade sin blogg som blitt bok.. d va en känslosam kväll m många tårar, både från mej, publiken å herr gidlund. fuck cancer!

sommaren inleddes med en tur till fjäderholmarna med jessica å hennes brudar. jag å tedde spenderade många dagar vid kanaanbadet. underbart!
midsommar firades i vallby hos lillis å zeke as usual.

några konserter å teatrar blev d oxå tex patti smith, first aid kit, mando diao, schlagerkväll på pride, wow, musikalen priscilla, thirty seconds from mars.

en tur till eskilstuna djurpark m roggan, tedde å putte i början av semestern å sen for vi till gotland å visby. en fantastisk vecka med sol å bad!
avslutade semestern med en långweekend på sveriges baksida, wow i göteborg tillsammans med lillis å zeke. vädret va sisådär å wow va oxå sisådär. shoppingen å maten däremot va ab fab!

i september googlade jag fram en ny frisör å hon fick fria händer. resultatet blev topp!!

besökte underbara barn-mässan utan tedde men nästa år får han följa med igen. saknade honom.

i mitten av november firade vi min bemärkelsedag å for till maspalomas på gran canaria. en vecka av sol, bad, mat å lugn å ro. njutbart!
29 november fick jag åter igen ett bevis på att jag har några av de finaste vännerna man kan ha! jag börv överraskad m en helkväll på golden hits med carro, jella, åsa, susanne, ullis, bella, linda, jessica, susanne å anna. bölade fult å den kvällen kommer jag att leva på lääänge!

december startade m förkylning, halsont å feber. fick till slut penicillin å blev till sist av med de envisa bacillerna!

julen firades i köping hos pappa m bröderna. lite stress, lite osämja, lite irritation, mkt god mat å kolossalt mkt paket får sammanfatta julhelgen.

i morrn e d sista dagen på året å jag å roggan skall njuta av god mat å varandra.

jag tycker över lag att d gångna året varit ett ok år. hoppas på att kommande år blir fantastiskt både för mej å min familj samt nära å kära.

Inga kommentarer: