onsdag 4 mars 2015

misslyckad söndag

söndagen var en riktig pruttdag. jag kände mej under isen och var inte alls upplagd för en tur till city. jag for ändå in för att strosa en timme eller två innan jag skulle möta åsa. jag möts att triljoner människor och får panik och det hela slutar med att jag sätter mej på centralen och inväntar åsa istället för att strosa runt i stan i sakta mak.
möter så åsa och det var skoj. det har lyckats bli lååånga mellanrum mellan våra träffar och d e synd tycker jag. d e väl tyvärr d som kallas livet. d rullar på å vips så har d gått ett par månader.
vi skulle äta mat å hamnar på il forno alldeles utanför centralen. vi beställde tapas å d smakade skit! så himla besvikna. å när sen den sura å helt ointresserade servitrisen frågar om d smakade bra så ber vi bara om notan. varför säger man inte: nej d smakade skit! du ser väl, allt e ju kvar i byttorna??!!??!! för artig?
eftersom vi inte setts på ett tag så blir d ju en del att prata ifatt ikring. inte muntra saker för nån av oss å en å annan tår fälldes.
knallar så vidare till sthlm waterfront för att se ägd m schyffert å lindström. jag hade förväntat mej en föreställning i samma anda som ljust å fräscht. jo hej du! sicken smörja! tunga ögonlock blev tyngre. d som va bäst va de där barnen som efter showen utklädda till kantareller sjöng en liten sång. d kanske säger en del...
sen ner i t-banan å vi hinner åka ett par stationer innan d blir stopp pga sjukdomsfall. detta gjorde i sin tur att jag missade bussen å fick gå hem i ösregnet. då brast det å jag storgrät hela vägen hem. blev dessutom vansinnigt mörkrädd (??) å fick ringa t roger så han höll mej sällskap i luren uppför bällstavägen.
en riktig skitdag som fick ett riktigt skitslut. i alla fall fram till den punkt då jag fick somna tätt intill den långe med min hand i hans. DÅ var jag hemma.

(tilläggas bör att jag å åsa ska ses en annan dag å då jäklar ska vi både äta gott å dessutom skratta tillsammans!)

Inga kommentarer: