tisdag 20 september 2016

Grattis min skatt


55 år
så ung bidde du igår
önskar att du fanns här vid min sida
önskar att jag fått se dej som ett barn på julafton
riva upp paket å låtsas som om att: "men inte skulle du..."

jag å tedde for till din plats
vi köpte ditt favvogodis
d har kommit in på ica maxi nu så mao hade du inte behövt beställa d av folk som åker t london längre
så mkt som händer när du e borta...
tedde blev väldigt nyfiken på godiset
"pappa kanske inte kommer att äta upp d å då kanske jag kan smaka lite..."
han smakade några å smaskade ljudligt
tydligen samma smak ni båda
föga oväntat

tedde pratar m dej när vi e vid din plats
igår grattade han dej å sa: jag önskar att du va levande för då kunde vi gosa å leka

åååå vad jag önskar d samma
när tedde sa dessa ord så kunde jag inte hålla tillbax tårarna
i samma veva kom elin
d va fint att få kramas m henne
d e ju lixom fler än jag å tedde som saknar dej

jag saknar dej så jävla mkt
den här svackan har varit lång
började dan innan halvårsdagenå d hann inte klinga av innan din födelsedag kom
ser mörkt ut
hoppas på ljusning inom kort
just nu känns d tungt som fan
vet att d vänder
hoppas på snart
väldigt snart


Inga kommentarer: