torsdag 22 september 2016

Helvetes skit

Igår sov Lilleman hos sin morfar
Jag öppnade i morse så då slapp han gå upp i ottan
När jag lämnat av Tedde hos pappa så for jag förbi dej
Har inte varit hos dej nån kväll förut
D va så himla fint med ljusen som brann
Jag kände mej så jävla skör
När jag tog i grinden som leder in t dej så började tårarna att rinna
När jag kom fram t din plats var jag så gråten att d va imma på glasögonen
Jag lade mej i d kvällsfuktiga gräset å pratade m dej
Å vad jag önskar att du kunde svara
Jag kan så klart känna hur du skulle ha svarat men att få höra din röst
D e så länge sen nu
Fan Roger
D va ju du å jag
Vi skulle leva tillsammans alla livets dagar
Vi lovade varann evig kärlek
Så försvann du
Kvar e jag
Kvar e jag m alla dessa känslor
All min sorg
All min ledsamhet
Ensamhet
Saknad
Just ikväll e en sån där jobbig kväll
Tankarna far runt å jag får inte stopp på dem
Om man ändå kunde få stanna tiden lite
Få en stund att andas
Att pausa
Att hinna ifatt
Tiden rusar på å d känns som om att jag inte hinner med
Orken tryter
Tålamodet likaså
Jag vill bara kunna le igen
Le med hela kroppen

Inga kommentarer: