torsdag 31 januari 2019

Stopp

Där tog d stopp
Mitt mående blir sämre å sämre för varje dag som går
Har varit ute å promenerat för att inte vara still
Ringde t vårdcentralen å fick en tid i em
Få se om jag får börja m antidepressiva igen
Behöver få hjälp m att komma på banan igen
Ångesten å hjärtklappningen e jobbig att handskas med
Har inte haft d sen Roger fick sin diagnos
Fick då något lätt lugnande som faktiskt hjälpte
Kanske d kan hjälpa även idag

Fritids ringde igår å då hade Tedde brutit ihop å gråtit
Han saknade sin pappa
D gör så ont i hela kroppen när jag ser hur ledsen han är
Så klart att jag vet att mitt mående spelar in
Han känner ju av mej å min ledsamhet
Jag e tydlig å talar om för honom hur jag mår
Att d inte e farligt att va ledsen
Att saknaden kommer ut på olika sätt vid olika tillfällen
Han e klok, min Teodor, han förstår så mkt
Kanske mer än vad han borde

Fokus framåt nu
Jag får sätta kurs mot att må bättre å e d så att d krävs medicin för att nå dit, så får d va så
Jag måste må bra för att vår lilla duo ska fungera

Håll tummarna för mej

Inga kommentarer: