söndag 15 augusti 2021

Sommarsemestern 2021

 Sommarsemesterns sista darrande timmar är här. Tänk att det redan gått sju veckor…. Sju veckor som varit mest ljuvliga med några inslag av blä.

Inledde semestern med middag på Basilico med Teodor. Vi fick vänta i 55 minuter. Inte ok. Förra gången fick vi vänta i en timme å en kvart så på det viset så var det bättre…!? Eh…

Midsommarafton firades i Vallby hos Lillan å Zeke. Trevligt och solen sken. Det tackar vi för!

Jag klippte mej på min allra första semesterdag å det blev fantastiskt bra som vanligt! Trivs ruskigt bra i min lockiga hockeyfrilla. 

Åt en god frulle på Skeppis med Petra, Levi å Teodor. Hade dock missat att det var ändrade öppettider så det bidde lite väntan. Jag å Petra for oxå till Björnön å ät varsin smarrig skagenvåffla på Wåffelbaren. Mums!

Första helgen for vi t Stockholm jag å Teodor. Bodde på First hotel vid Kungsbron. Frullen var inte alls så bra som den brukar. Tar nog ett annat hotell nästa gång för frullen e ju en del av upplevelsen.

Shoppade järnet då Teodor gick på Grönan med Fredrik. Satt sen i Kungsan å läste, njöt av solen å tittade på folk hela em. Njutbart! Saknade Hufvudstaden så djävulskt just då!

Vi badade en del med vänner å bekanta. Sandviksbadet är en favorit.

Tog en dagsutflykt till Trosa med Petra. Vi åt på en mumsig fiskrestaurang å mumsade god glass. Trosa var litet, pittoreskt å mysigt.

Fick äntligen till en träff med Emma. Den jäkla coronan har satt P för så mkt under det gångna året. Vi pratade ikapp så gott det gick å vi både skrattade å grät. Vänner e fina grejer!

For till Örebro med Teodor. Lite shopping å god mat på Mocca Deli.

Vi fick besök av Anna å Charlie. Pojkarna lekte så vi mammor kunde prata ikapp.

Så kom ääääntligen det efterlängtade besöket i Storvreta hos Jessica, Johan, Alva å Agnes. Vi spenderade en långhelg där å vi hann med ett gäng saker. Vi solade å badade, åt lunch på Johans restaurang, vi grillade, vi lekte, spelade fotboll, drack öl, åt på restaurang, var på utflykter av olika slag tex Viks slott, Alsta trädgårdar, vi var på bio, kollade på fotbollsfinalen mellan Italien å England å vi besökte Uppsala city innan vi for hemåt. 

Fick ett bromsbett å mitt ringfinger svullnade upp till nästan det dubbla. Tur att jag hann med att ta av ringen….

For sen ner till vårt älskade Malmö. Mysigt hotell med aktiviteter i foajén såsom boule, pingis å spel av olika slag. Badade vid Ribban, shoppade, åt god mat, var på promenader å bara njöt av den fina stan. For sedan vidare till Varberg. Apelviken fick sej ett besök å vi badade. Så himla kul å se Teodor slänga sej i vågorna såsom vi gjorde när vi var små. 

Vi fick sen besök av flickorna i familjen Sjöblom. De stannade hos oss i tre dagar. Vi badade, vi shoppade, vi spelade spel, vi drack drinkar, vi åt gott å var till Glass å berså. Mysiga dagar som sjutton!

Träffade Ylva några ggr under semestern. Vi drack bubbel på balkongen, vi for till Västerås, vi åt middag på Kirin, vi drack öl på Harrys å vi firade oxå hennes femtioårsdag!

Besiktade bruna bönan å den gick igenom ua.

Åkte så ner till Kalmar med Erica å Alexander. Härliga dagar med god mat å dryck. En tur över till Öland där vi badade å solade. Åkte sen vidare till Västervik. En mysig liten stad med god mat.

Vi har hälsat på familjen Weil å Teodor å Dylan badade å lekte i poolen trots att vädret inte var det bästa. 

En tur till Västerås där jag å Teodor åt indiskt. Vi stannade till i Poesiparken där vi spelade basket. Vi for oxå till Borgåsund där vi åt god firre.

Hälsade på Susanne, en gammal kollega från Vallentuna, i Stora Sundby. Några dagar senare kom hon och hälsade på mej å då var även Smolle med. Även hon en kollega från Vallentuna. Känns bra att ha kvar dem som vänner även fast vi inte jobbar ihop längre. Några av mina bästa vänner har jag träffat på just arbetsplatser. Eller utbildningar.

Vi mätte Teodor å han är nu inte mindre än 164 centimeter över havet!! Få se hur lång han blir. Jag är ju 180 hans pappa var 196…

Sista veckan på sommarsemestern for vi upp till Stockholm igen. Bodde denna gång på hotell Franz å det är numera mitt favorithotell. Sååå sköna sängar, såååååå god frukost, goda drinkar, fantastisk personal å njutbart på alla sätt. Vi åt god mat, strosade, shoppade lite grann men det bästa av allt var att jag äääntligen fick träffa Susanne! Vi har inte träffats på hur länge som helst. Jäkla virus!! Vi kramades å pratade såååå  mycket! Fick oxå träffa hennes John å det var en trevlig prick. Susannes son William kom in till city å han å en kompis spelade fotboll med Teodor i Kungsan. Gissa om Teodor var nöjd!! William var numera 197 cm lång!!! I oktober ska vi fara upp t Susanne över en helg å det ska bli såååå kul!

Vi har oxå hälsat på Teodors kusiner i Vretstorp; August å Madicken. Å så Patrik å Lotta så klart. Glada skratt, mycket bus, god mat å Lottas fantastiska bakverk!

Jag har förutom det jag rabblat upp nu, suttit på balkongen å läst massor. Vet ej hur många böcker jag läst med det är mååånga. Jag har legat ute på gården å solat å bara njutit av den fantastiska värme som sommaren bjussat på. På det stora hela har vi haft en fin sommar. Det som varit mindre bra är att jag fått tillbax mina panikångestattacker. När det var som värst sjukskrev jag mej. Varför slösa semesterdagar när jag ändå inte kunnat göra något. Teodors farfar gick bort strax innan sommaren och det har spökat lite hos Teodor. Många tankar å funderingar som snurrat i hans huvud å kropp. Många tårar å en del ilska. Jag har känt att jag inte räckt till många gånger å det är urjobbigt. Skulle så önska att ha någon avlastning å att jag bara kunde lämna ifrån mej ansvaret emellanåt. Tyvärr så är det ju inte så å för det mesta så är det ok. Det är bara när de där dagarna kommer som det känns som om att jag inte orkar mer. Det är tur att de är övergående,

I morgon är det så dax för jobb igen. Känns ganska motigt om jag skulle känna efter så jag hoppar över det. Jag vet ju att det blir bra bara bara jag kommer dit. Det ska bli kul att träffa mina närmsta kollegor Heli å Ylva. Å så den nya barngruppen. Jag hoppas på en bra höst. Har lite inbokat redan så att vi har saker att se fram emot. Teater, musikal, konsert, besök hos vänner och utflykter av olika slag.

Nu ska jag in i Teodors rum å spela lite basket.

Kram på er å tack för lån av öra.

Inga kommentarer: