söndag 19 december 2021

Styrka är att säga stopp

En del ser stoppet som en svaghet

Jag ser det tvärtom

Jag lyssnar till kroppen

Ibland är det svårt att lyssna trots att den formligen s k r i k e r TA HAND OM MEJ!

Men när jag tar mej tid å lyssnar, då hör jag

Ett rop på hjälp

Ett rop på paus

En längtan efter vila

En tid för återhämtning 

De sista två åren har varit jobbiga för många av oss

En pandemi världen över som dödar å oroar

Jag har blivit ganska ensam under den här tiden

D har inte varit lika lätt m umgänge när restriktioner avlöst varann

D som varit positivt e att jag fått tid t eftertanke 

Tid att jobba m mej själv

Ibland räcker d dock inte till

Höstterminen började m motvind å den övergick t att bli en jäkla tromb

Jag sade stopp

Sjukskrev mej

Jag har nu fortsatt att jobba m mej

Jag har haft samtal 90 min i veckan å d har varit sååå givande

Fortsättningsvis ska jag ha samtal varannan vecka

Den som inte gått igenom d jag gått igenom kanske inte riktigt kan förstå

Jag har mkt att bearbeta å för d mesta går d bra

D går framåt

Ibland blir dock kippandet e luft för påtagligt å då måste jag pausa större

Där har jag varit nu

Dessa veckor har varit välbehövliga å kraften har återkommit

Julen hoppas jag blir fin å lugn

D nya året kan få inledas m glädje

Ny kraft

Nya tag




Inga kommentarer: