tisdag 30 november 2021

På väg upp

Då kom den igen

Svackan

Lika ovälkommen som alla ggr tidigare

Jag har anat att den var på intåg

Dock inte beredd på att den skulle slå till så hårt

Fast om jag blickar i backspegeln så borde jag ha vetat

Innan sommaren kom första vibbarna som visade att allt inte stod rätt till

Jag försökte att hitta balansen men lyckades inte 

Uppenbarligen 

Så nu är jag här

Igen

Sjukskriven

Mild depression

På gränsen till nästa steg på skalan

Jag hann vara hemma lite drygt en vecka å sen slog förkylningen till

Hostar, snorar å nyser om vart annat

Sover som en kratta

Narig under näsan

Precis vad jag behövde

Ironi

Jag läste en text om posttraumatisk stress

Den sorten som även drabbar den som står bredvid en cancerdrabbad

Jag har inte riktigt fattat hur mkt d e som jag måste bearbeta 

Bearbeta Rogers sjukdom å allt runt den

Alla förändringar

Alla oro å ovisshet

De tretton månader som vi slets mellan hopp å förtvivlan har tagit på krafterna 

Att d kommer så långt efter e tydligen inte ovanligt

Bara jävligt jobbigt

När sen Teodor blir drabbad av mitt mående, då vill jag bara trycka på fast forward-knappen

Han har ju lixom jag varit m om mer än en människa ska behöva 

Han e ett barn

Han ska inte behöva oroa sej för annat än att missa en läxa eller få ett fel på ett prov

Jag har ett skyddsnät men när jag inte vågar, kan, orkar sträcka ut en hand så blir d ensamt

Timmar går, dagar går, veckor går, månader går, år går men emellanåt så e d som om att ingen tid alls passerat

Hur förklarar man d för en utomstående 

Hur förklarar man att man inte e färdigbearbetad

Att sorgearbetet inte e över

Jag mår oftast bra, tro d e eller ej, men ibland så e såret öppet å blödande

Då måste jag få blöda ett tag innan jag reste mej igen

Jag vill då inte bli ifrågasatt

Jag vill då bara få lite tid

Tid till funderingar

Tid till återhämtning 

Tid för tårar 

Tid att komma igen

Inte tillbax men till d nya som leder framåt

Glädje

Ljus

Skratt

Tid

Lite tid 


Inga kommentarer: