fredag 12 november 2021

Fredagen den 12 november 2021

 Efter en orolig natt så är dagen här. De sista dagarna har många tankar handlat om just denna dag. Många funderingar som snurrar och det har varit svårt att fokusera. Jag har fortfarande inte fattat att du är borta. Tjugo dagar har gått sen du tog ditt sista andetag. Om du visste hur många gånger jag tagit mobilen för att ringa dej. För att kolla om du sett ett inslag på teve. För att bara se hur dagen varit. För att berätta om min nya klänning. För att kolla hur du mår. För att prata av mej efter en pissig dag. För att jag hört ett galet skvaller. För att berätta något om Teodor. Eller bara för att. 

Det är då jag kommer på att det inte går. Jag kan inte ringa dej och jag kommer inte heller att kunna göra det. Jag kommer inte att kunna dra iväg på en shoppingtur med dej. Jag kommer inte att kunna ta en fika på Skeppis med dej. Jag kommer inte att kunna sitta på min balkong med dej och njuta av kvällssolen. Jag kommer inte att kunna sitta på din veranda och dricka kaffe med dej. Jag kommer inte att kunna sitta mittemot dej i en av dina orangea fåtöljer och bara surra om allt och inget. Jag kommer inte att kunna åka till Nora med dej. Vi hann inte med det. Jag kommer inte att kunna åka till Grekland med dej igen. Du önskade att vi skulle kunna komma iväg en gång till. Jag och Teodor kommer att åka dit och där kommer vi att äta moussaka, stifado å grekisk sallad och tänka på dej. Du kommer att vara med i hjärtat.

Dina grabbar. Dina älskade grabbar. Så mycket som de fått vara med om. Som de inte borde ha varit med om. Du kämpade och stred för att allt skulle bli bra för dem. Som du kämpade Petra. Så jävla stark. Din ork var beundransvärd. Men vad gör man inte för sina barn. 

Jag önskar så att livet varit snällare mot dej. Att saker och ting sett annorlunda ut. Att du fått finnas kvar här hos oss. Hos dina grabbar. Hos dina vänner. Hos mej.

Jag har inte varit med om att begrava en bästa vän förut. Hur sjutton förbereder man sej? Min kropp är som ett enda stort orospaket och ångesten smyger sej på. 

Jag hoppas att det blir en fin stund. Du är väl med och tittar Petra? ❤️

Inga kommentarer: