söndag 27 mars 2022

Funderingar

Just idag e d lite oro som far runt i kroppen

Jag mår inte toppen men tänker att d e en tillfällig svacka å att d snart kommer att kännas ok igen

Ord

Ord kan va så himla fina

De kan beröra å få en att må bra

De kan oxå rasera

Rasera å gör ont

Lite där befinner jag mej nu

Att få höra ord som inte e sanna, d e smärtsamt

När jag försöker att få till det

Att göra mitt bästa

När jag känner en förändring

Då, just då kommer en skopa ovett

Som inte har någon grund

Som smärtar

När man e högkänslig så tar man in allt

D e svårt att sålla intryck

Allt går rakt in å sen blir d ett virrvarr av allt

När dessa fula ord tar sej in så blir d kaos i mej

Jag har svårt att knuffa bort dessa ord som ger dåliga vibbar å dumma tankar

Genast drar maskineriet, aka skallen, igång å jag blir till en våt pöl

Så klart att jag e som de dumma orden jag fått till mej

D tar ett tag innan jag kan få mej själv att förstå att jag inte alls e d där dumma

Men orden gör skada 

De gör ont

När de dumma dessutom kommer från den man minst anar

Dubbel smärta

Inga kommentarer: