fredag 27 januari 2012

some days...

vissa dagar bara suger. gårdagen va en sån dag. allt kändes prutt. ja förutom morgonen m lilleman å prommisen t dagmamman. (vi såg nåt slags snödjur. nån hade byggt ett stort djur m stora horn å d tyckte tedde va ruskigt spännande tills vi kom nära. då gömde han sej bakom mej å sa: nej tedde farlig. vi traskade då vidare till helene å där berättade han väldans ingående om detta otäcka snömonster...)
på jobbet så va d drygt. en stökig dag som slutade m ett mkt stökig eftermiddag. man blir så trött ibland å jag försöker verkligen att följa roggans råd; att lämna jobbet på jobbet när jag går hem. inte d lättaste alla ggr men I try...
så idag tänkte jag att jag skulle försöka få denna fredag att bli en bra fredag. d e så skönt m ett bra avslut inför helgen. sagt å gjort, samlade gruppen av stökbarn å vi hade en superbra diskussion å d kändes himla bra efteråt. nu håller jag tummarna för att d håller i sej. ska ha dessa samlingar återkommande å jag hoppas att d ger resultat.

i afton e roggan på aw m the boys å jag å tedde har ätit korv m bröd å sen delade vi på en semla. den gillades skarpt av lilleman. dock gillade han inte att bli kladdig om händerna av grädden så till slut lade han bullen framför sej å lutade sej över den å så slickade han i sej grädden. resultatet blev att han fick grädde i hela nyllet...hihi sötis.
nu sussar lillen å jag e tjock. har mumsat dillchips, dilldipp, lite ben & jerry å så cola zero. nyttigt, jo visst!

Inga kommentarer: