söndag 30 december 2012

årskrönika 2012

året började med motvind. efter att ha varit sjukskriven fram t jul, så började jag att jobba under mellandagarna. färre barn å lite lugnare tempo. passade mej perfa! sakta men säkert så började lyckopillrena att hjälpa å nedräkningen t sommaren inleddes...

februari startade traumatiskt...hihi nä då, inte så farligt som d låter. jag å 2 fina kollegor besökte lilla dramaten å genomled "spöksonaten". den teatern(??) finns numera på min lista för apseluta bottennapp... kanske inte e så kulturell som jag vill tro då den teatern fanns m på alla "must see"-listor...

jag å roggan hade en skön helg i v-ås utan tedde. vi käkade gott m carro å magnus, var på bio å sov sen på hotell. heeeeelt underbart skönt!!! d där m egentid tillsammans d e verkligen ljuvligt!

var på musikal i mars; dirty dancing. hade jag inte sett filmen (en sisådär 64 ggr...) så hade man nog varit rätt nollställd. usel produktion men bra dans å fin sång.

al pitcher på södra teatern. skrattade så jag hade ont i varje del av ansiktet.

28 april kom lilla herr david t världen. carro å magnus fick äntligen sin lilla goding!

i maj träffade jag en gammal vän som jag inte träffat på nästan 20 år. ullis bor i norrland sen sekelskiftet ungefär å d va riktigt skoj att ses igen. ibland e d som om att tiden stått stilla å att man bara kan ta vid där man slutade.

12 maj va d kalas på ögir, birdnest fyllde 30 å jisses så mkt skitmusik d va! punk e inte riktigt min tekopp men hade sååå himla skoj! partade järnet å d händer inte så ofta numer...

var på ett omtalat kosläpp men d va inget att hänga i julgranen så d blir nog inget mer sånt. skansen däremot e ju alltid skoj. ja om man bortser från den där floppen m nybyggda lill-skansen....

i slutet av maj gjorde jag min tredje tattoo. skrev på höger fot å på en del ställen gjorde d vansinnigt ont. kom sen in i ett tatueringsflow å ville göra massor av fler tatueringar. besinnade mej men lusten efter ännu en tattoo finns kvar. får se hur d blir under 2013...

midsommar firades i vallby hos lillis å zeke å d va som vanligt himla lattjo!

under semestern bilade vi t bokenäs på västkusten. sååå skön vecka m sol å saltvatten! njöt!!!
vi hälsade på sissi å kamil i örebro, utflykt t naturhistoriska, skansen, tog en båttur t utö, var på schlager-pride m bror å åsa, besökte lekparker, köpte nya röda möbler t vardagsrummet, for t wow i början av augusti m lillis å zeke. shoppade å njöt av bra musik i 3 dar. tedde va hos sin morfar å lattjade runt.

började jobba i augusti igen. en ny barngrupp å d kändes urbra efter förra årets tröga soppa...

29 september begav jag mej t twisted där nicola fick fria händer å fru gogis bidde korthårig! sååå skönt!!!

första helgen i oktober sussade tedde över hos morbror frille å jag å roggan hade en egen helg på tu man hand. den innehöll lite shopping, god mat, film å mys. vi passade oså på att lyxa t d m en frulle i stan på petit france. mumsfilibabba!

body world på tom tits fick sej ett besök. coolt, scary å spännande!

okt-nov kännetecknades av onda prickar på tungan. envist virus som hela fam fick...aj

sista helgen i nov hade jag ett house of lola-party. mkt folk, varmt som 17 å fina men dyra kläder. så kan man sammanfatta d. har dock fastnat totalt för deras kläder å kvalité...

julen firades i köping hos pappa. lugnt, skönt å lite irritationer. as usual.
tomten kom å alla fick paket!

i morrn e d nyårsafton. vi ska t peter å kicki i köping å vi blir ca 30 pers. hoppas att d blir ett bra avslut på detta år. inga större händelser under år 2012. jag å roggan försöker att bli bättre å bättre på att fostra den lille, han styr hela livet å d e inte alltid d lättaste att acceptera då man varit van att bara behöva tänka på sej själv.
tedde blir större å större å d e sååå härligt att följa honom å hans utveckling. han e en riktig pratkvarn å d e lek lek lek lek lek som gäller. allt som har m filmen bilar att göra e såååå skoj!!
år 2013 blir året då han ska bli rumsren dvs blöjfri. han brummade på pottan igår å blev väldans mallig. testade nu på em att ha honom blöjlös men d kom lots of kiss rätt snabbt.... får traggla vidare.

annars hoppas jag på att jag tar tag i mina "trivselkilon" å blir lite lättare på vågen. jobbet känns bra å mina vänner finns för mej. jag har roggan å lille tedde. e en ganska lycklig tjej!

gott nytt år!

Inga kommentarer: