fredag 1 februari 2013

sant


  1. Döden betyder ingenting
    Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum
    Jag är jag & du är du
    Allt det vi var för varandra det är vi fortfarande

    Nämn mig vid mitt vanliga familjära namn
    Tala till mig på samma sätt som du alltid brukade
    Ändra inte ditt tonfall
    Håll sorgen borta från din röst
    Skratta tillsammans med mig
    som vi alltid brukade skratta åt vardagens småting

    Var med mig, le med mig, tänk på mig, bed för mig
    Låt mitt namn fortsätta vara en del av din vardag

    Livet betyder detsamma
    Inget har skett som förändrar det
    Livet går vidare för att det måste gå vidare
    Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap

    Varför skulle du sluta tänka på mig,
    för att du inte kan se mig?
    Jag väntar på dig för en kort stund

    Alldeles i närheten
    Allt är bra

    /Henry Scott Holland

Inga kommentarer: