fredag 1 mars 2013

Prick bort

I måndags var jag till vårdcentralen i centrum. Jag skulle ta bort inte mindre än tre födelsemärken. De såg ut som små tändsticksprickar, dvs de där bruna som sitter längst ut på en tändsticka. De satt bara fast i en tunn tunn skinnflik så de använde vare sej bedövningsspruta eller kylspray. De tog tag i den lilla bruna med en pincett å sen *snipp snipp* så klippte de bort dem. Det var tre personer med i rummet varav den "riktiga doktorn" strök mej över handen under ingreppet. Just like a baby.
Jag frågade skämtsamt hur lång sjukskrivning jag kunde räkna med å de var med på tåget å drog till med ett halvår. Oj sa jag, det kräver tröstshopping!
Apselut svarade at-läkaren, ingrepp genererar shopping, varför tror du att jag vill bli läkare?!?
Såååå coolt med människor med humor!!

Jag tog bort kompressen dagen efter å det ser hur fint ut som helst.

Inga kommentarer: