lördag 13 april 2013

63 år

i torsdags, den 11 april, skulle min fina mamma ha fyllt 63 år.
63 år är ingen ålder.
inte heller 59 år som hon var då hon somnade in.
tänker lite på hur orättvist livet är.
inte alltid men ibland så vansinnigt orättvist.
en människa som haft det lite kämpigt; en fattig uppväxt dock fylld av kärlek.
en person som ägnat större delen av sitt liv åt att ösa kärlek över andras barn.
att uppfostra och vårda andra människors små mirakel.
en mamma som gjort allt för sina tre barn.
en fru som älskat sin man i vått och torrt.
en syster som med glädje umgåtts med sina tre systrar.
du skulle ha varit en fantastisk mormor till min ögonsten.
hjärtat kommer alltid att sörja den förlusten.
du finns med mej i vardagen.
du finns med mej i tanken.
du finns med mej i allt jag gör.
du är närvarande på ett frånvarande vis.
teodor pratar om dej och det både lenar och krossar mitt hjärta.
lenar för att han förstått hur viktig du var.
krossar för att han inte får chansen att vara med dej.
han får lära känna dej genom mej.
mina bröder.
min man.
min pappa.
jag älskar dej.


Inga kommentarer: