onsdag 10 april 2013

LONDON BABY, LONDON

i fredags for jag å v-åsbruttorna till great britain. vi hade tur m vädret. på lördagen kunde jag tom lägga jackan i ryggan. soooooo nice!
undertecknad mumsar frulle på the mermaid hotel
vi startade fredagseftermiddan m att splitta på oss. madde å marie ramlade oxford street ner å jag å carro slukade primark med hull å hår. hittade sååå mkt till tedde å lite grann till mej men långt ifrån så mkt som jag hoppats på.

vid 10-tiden på kvällen kom vi på att vi inte ätit sen trippelmackan på stansted express så då slog vi oss ner på en italiensk restaurang å best varsin planka m italienska läckerheter såsom salami, parma, mozarella, kronärtskocka bla. superduper smarr!

lördagen startade vi på oxford street vi splittade lite på oss under dan men joinade varann vid lunch å middag. lunch intogs i krokarna av carnaby street. jag åt e mumsig kyckling m småpotäter å gravy. en choklad stout till det å d va mums!




på kvällen var vi till en lite lyxigare (hm...) krog "artubus". där skulle man ha haft förstoringsglas för att se förrätten.... krabba, guacamole, mango å jordnötter.

24 hour slow cooked pork var 3 skivor tjock bacon m svålen kvar, 3 bitar gnocci å en friterad fläsksvål...

efterrätten was to die for å d va väl tur d efter de sunkiga första 2 rätterna; bitter chokladmousse m mandarinsorbet. mmm...

söndagen startade vi i covent garden. vi va på brick lane market å jag fyndade lite här å var. 
lunch på ytterligare en italiensk restaurang. en musmsig rutti di mare for ner i den numera mindre magen.

framåt eftermiddagen hittade vi tillbax t oxford street å primark nr 2 å jisse så mkt bättre den va!!! gjorde nu lite fynd till mej själv å d va skoj! carro köpte under kvällen sitt fjärde par skor....femte om man räknar minimänniskans...hihi









vårt hotell låg på en tvärgata t oxford street, hållplats bond street, å det hette mermaid hotel. d va helt ok, fräscht m kontinental frulle dvs, rostade mackor, croissant, pålägg, fil å flingor, juice å kaffe.  perfekt att bo så centralt eftersom vi kunde knalla vart vi än skulle. utsikten från mitt å carros rum var dock sådär....hihi







over all så hade jag en ab fab weekend å jag längtar tillbax. d enda jag saknade var att gå i vårsolen å hålla den långe i handen...

Inga kommentarer: