måndag 17 juni 2013

fever sucks

ja gårdagen bidde sannerligen inte så som jag tänkt. vaknade å mådde uruselt. trodde först att d va en gammal hederlig baksmälla jag dratt på mej men tog sen tempen å den visade på feber. slaggade i stort sett hela dan å slocknade som en stock på kvällen å sov hela natten trots all sömn på dagen. kroppen va väl i behov av sömn I guess...
jag hade tänkt fara t telefonplan för att de fotoutställningen om kristian gidlund. så bidde d icke.
tedde å roggan gjorde utflykter utan mej. på fm bajkade de lite å på em for de till rålis. när de sen kom hem så sa tedde: ja måtte åka till moppaj å banta en hulla. översättning: jag måste åka till morfar och banka (spika) en hylla. pratade m pappa å han skulle ta fram lite träbitar till helgen så att tedde får spika ihop en hylla...

febern har gått ner från igår men e fortf inte helt borta. räknar dock med att kunna jobba å onsdag.
solen skiner å d känns lite ruttet att sitta här inne å glo ut. har kollat på kvalitets-tv a´la våra bästa år, the real housewives of..., the kardashians osv. har oxå tittat på taken 2 å breaking dawn part 2. får nog fyrkantiga ögon snart...hihi

har pratat i luren m en vän. hon e sjuk å de verkar inte hitta felet. när man hör hennes historier om dagens sjukvård så blir man rädd. e d verkligen så illa ställt?! hoppas å tror att hon snart blir kurant!

midsommar närmar sej å tanken e att vi ska fira i vallby hos lillis å zeke as usual. vi far t köping på tors efter jobbet. vi ska hälsa på roggans mamma å sambo på fredag innan firandet. jag hoppas oxå på att min vän e kurant nog att ta emot besök under nån av dagarna vi är på resande fot.

yr i kolan. sängläge en stund.


Inga kommentarer: