fredag 14 juni 2013

Vecka 24 till ända

D har varit ömsom sol, ömsom regn. Solen gillar jag mest å bäst! 
I onsdags hade vi skolavslutning på Beckis. Solen sken å barnen hade sina tjusigaste paltor på sej. Jag va oxå rätt fin. Så kändes d när jag gick t jobbet på morgonen. Solen sken å jag hade min fina Londonklänning. Upptäcker att klänningen fastnat innanför tajtsen.... Oj så ofin jag kände mej helt plötsligt...hihi


Kl.18 på avslutningsdagen äntrade vi ångbåten Riddarfjärden tills m skolans fina personal. Vi for t Vaxholm å tillbax å turen tog på pricken 3 tim. Vi fick en somrig buffé som var fantastisk!!!
Per, mitt Polen-resesällskap, hade skrivit en dikt om å till skolans personal å d va riktigt bra! Pilar, skolans music teacher, hade m gitarren så d bidde allsång. 

Solen strålade på böljan den blå å vi njöt på däck m vinden i håret. 
På torsdagen startade sommarfritids. Inget större bortfall i barnantal so far. 
På em for jag å Efwa in t city. Vi plågade oss m att gå i butiker där rean va i full gång... Inte så mkt sedlar kvar att lägga på shopping tyvärr....
Strax e 5 klev vi in på Boquerian å drack varsin alkoholhaltig dryck. Kl.18 joinade Sanela, Sabine, Gita å Pia oss å vi beställde in tapas på löpande band. Pulled pork fritters e numera en stor favorit!! 
Idag har det regnat rätt friskt emellanåt. Solen har oxå varit framme stundtals. 
Roggan e i Sigtuna på Stoxa så jag å Teodor har haft mysfredag på tu man hand. Han hjälpte mej m kvällsmaten, as usual, å sen lite bad å sen god natt. 
Jag har kollat på Du gör mej galen. Den var ingen hit enligt petit moi. Fick inte den kvinnliga huvudpersonen en Oscar för sin roll?!?! Kanske minns jag fel. Hoppas d...

I morrn ska Roggan sova å jag å Tedde ska ta tåget t Carro i Västerås. Tedde ska få lajja lite m hennes David å sen på kvällen e d tjejträff. Roggan kommer å hämtar oss. Service. 

Nu e d natti natt för min del. Mina sammetsbruna e svåra att hålla uppe så jag låter dem vinna. 

Inga kommentarer: