lördag 6 juli 2013

Semester gott folk

 Så var sista arbetsdagen gjord inför detta års sommarsemester. Underbart! 
Sista dagen bidde dock både blä å bra. Blä på jobbet å bra hemma. Vi var på överraskningsutflykt m barnen å landade på Donken där vi lunchade. Efter lunchen samlades vi utanför restaurangen å rätt som d e så hör jag bara skrikande bromsar. En kille har tappat sin kula å utan att tänka sej för rusat ut i gatan. 20 cm från att han blivit påkörd. Jag böev vansinnigt rädd, arg å ledsen. Känslokaos kan man säga. Istället för att gå vidare t en lekpark så gick ett ganska dämpat gäng tillbax t skolan. 
Min kollega sa at jag skulle se upp för nån kommande reaktion på d som hänt. D magonda hade då gett med sej så jag trodde inte på d hon sa. 
Knallade hem å när jag mötte Roggan så bara bröt jag ihop i en hög. Grät, grät, grät å grät. Sen släppte klumpen å jag kunde släppa tankarna på vad som kunde ha hänt. 

Soffan hade anlänt så jag torkade tårarna på Roggsns t-shirt å sen byggde vi ihop schabraket t soffa! Sååå himla fin å sååååå himla stor!! 
När soffan var på plats så for jag å mötte upp Efwa å vi for sen t Skansen m matsäck med oss. Syster Sol agerade förband å d va riktigt bra! Svensk reggae m en svensk blondin. Otippat. 
Så kom då Mando Diao med plattan Infruset. D va sååå himla bra! Stämsång, fina texter, vackra melodier å Björns nakna överkropp som avslut. Ett himla bra sätt att starta semestern på!!
Nu ser jag fram emot en fin sommar!! 

Inga kommentarer: