lördag 2 november 2013

a saturday in november

teodor sussade ända tills klockan tjugo i åtta! ljuvliga sovmorgon, du var efterlängtad!
vi åt en lååång å en seeeen frulle å sen tog jag tuben till stan. köpte 2 par strumpfhosen å ett par tajts. köpte oxå första julklappen till den lille godingen; ett stoooort garage där bilarna kan snurra ner. han har ju tjatat som en tok om att han vill ha ett sånt som milo har. hoppas att han blir glad om sisådär 2 månader då julafton e här...

 I väntan på en lillebror tar jag en snabb fika på Donken; cappucccino+bulle=20kr. Bruttan i kassan säger 30kr. Jag frågar hur d kan bli d? Hon slår in igen å säger 35kr. Jag: Men bulle å kaffe kostar ju 20kr å så pekar jag på den stor reklamskylten. Då hämtar hon en kollega å frågar om reklamen stämmer. D gör den å sen får jag tillbax min växel på en hundring; 15kr. Säger att jag ska ha 80kr i växel. Får till svar att en cappuccino kostar 15kr...Frågor på d????
jag säger då att du fick en hundring av mej och att jag vill ha 80 kr tillbax. hon tittar då på mej, ser ut som ett frågetecken å frågar: hur mkt är 65 minus 15?
som ni förstår så har hon tappat mej sen länge å jag låter henne hållas.
jag förstår nånstans att hon menar att jag redan fått 15 å att jag ska ha 65 kr till.
i mitt huvud hade d varit lättare att få 80 kr på en gång istället för att först få 15 kr i småpengar å sen 65 kronor, oxå i småpengar.
tänker att d nog inte e så lätt att jobba på donken om man inte gått ut grundskolan. eller om man körde i alla ämnen... olätt typ.

fredrik kom å vi lunchade asiatisk buffé å sushibuffé. var dödligt sugen på sushi så d va urgott!

prommade sen sen sväng m brodern innan jag for hemåt. jag å den långe möttes i dörren, pussades å sen for den långe t city för att gå på bio.
jag å den lille prommade t city å där köpte vi fars dag-present t den långe å så fick den lille köpa valfritt lördagsgodis å d bidde micropopcorn.

prommade hemåt å väl där satte vi oss i stooooora soffan å där sitter vi fortfarande.
en skön lördag e snart till ända.

i morrn ska vi på lägenhetsvisning.

Inga kommentarer: