fredag 15 november 2013

optisk migrän

för ca 10 år sen drabbades jag av optisk migrän för första gången. jag trodde att d va kört, att jag fått en stroke å va på väg att kola vippen. jag visste inte då att d va optisk migrän.

för ca 5 år sen fick jag det igen. blev lika skraj då fast jag visste att d va ofarligt.

i torsdags va jag på nätverksträff på abrahamsbergsskolan å när jag håller i denna träff så ser jag hur en av deltagarnas ansikte ändras. hux flux så har han ett öga å halva ansiktet försvinner. fattar först inte va som händer utan fortsätter att prata å hålla i diskussionen. så ska jag anteckna lite å upptäcker då att bläcket i pennan e slut. trodde jag. d där synbortfallet hade infunnit sej i kubik å d va bara å sluta m skrivandet. jag berättade för deltagarna att den där knasiga migränen va på intåg å bad en av tjejerna att ta över å leda mötet.

synbortfallet stannade kvar i ca 2 timmar innan de gav med sej å sen va d som träningsvärk i ögonen. inget vidare. fast jag vet att d inte e farligt så blir jag ändå rädd.

idag har jag varit lite öm över ögonen å d har varit jobbigt att läsa å fokusera. d har dock gett med sej mer å mer under dagen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Japp, det är jätteläskigt. Jag får så + kan inte prata + domnad i halva kroppen + en massa annan skit när jag får migrän. Åsså säger läkarna att dom egentligen inte vet varför det händer...!
Har du provat att få akupunktur nån gång? I förebyggande syfte alltså..?

Ullis Gullis sa...

jag hade migrän i tonåren med blixtar å stjärnor men kräktes aldrig. låg i ett mörkt rum. sen växte d bort. för va 12-13 år sen fick jag den optiska varianten. jag får dock inte ont i huvudet, d känns bara ansträngt runt ögonen å så d där synbortfallet. i torsdags var det tredje gången jag fick det på 12-13 år.
d du får låter galet läskigt!!!