fredag 21 mars 2014

Fyraårskontroll

Vi var så laddade jag å roger inför sonens check up. Han skulle gå på ett streck, trä pärlor, berätta om bilder, rita en gubbe. Och så va d syn- och hörseltest. 
Då kom klumpen. 
I magen. 
Han hörde inte ett enda ljud. 
Han såg inte de nedersta raderna. 
Där på plats ville jag bara att jorden skulle öppna sej å sluka mej. Kände mej som världens mest värdelösa mamma som inte uppmärksammat nåt av detta. 
Vi fick en ny tid för att göra om dessa tester å d kändes bra. 

När vi sen var hemma kom tårarna. Efter ett tag, när jag å roger fick prata lite, så kändes d där med synen inte så farligt. Både jag å den långe e ju nästan blinda utan brillor. Oddsen för att även vår gulleplutt ska få brillor e ju väldans stor. Med lite perspektiv så kändes d lättare. 
Jag småpratade lite m tedde när han badade. Jag frågade om han verkligen inte hade hört nåt i lurarna. Jag fick då svaret:
-Nej, det sa bara "pip pip pip".
Då ville jag gråta igen. Fast av lycka. 

Om några veckor ska vi tillbax t bvc å jag hoppas att han hör de däringa "pip pip pip" då. Synen, d e en annan femma. Får nog ställa in mej på att vi blir remitterade t ögonläkare. 

Inga kommentarer: