söndag 16 mars 2014

Tänkvärda ducklips

På tunnelbanan hem ikväll så hoppade d på två ungdomar. Ålder vet jag inte, kanske 15 kanske 18. De såg ut som som alla (ok de flesta...) ungdomar; utmanande kläder, sminkade till 2000 å så detta trutande m munnen; ducklips. Jag satt å läste min bok men de pratade så högt att jag vare sej jag ville el inte fick lyssna på dem. 
Döm om min förvåning när de hade nåt innanför pannbenen! De diskuterade hur en givande relation skulle vara å d va som om att de talade till mej. 
En träff med en vän ska lyfta.
En träff med en vän ska berika. 
En träff med en vän ska ge men något. 
En träff med en vän ska inte suga energ, snarare ge påfyllning. 
Verkligen något att tänka på. En del energitjuvar har jag avpolleterat. Dax för ytterligare en rensning. 
Jag är viktig. 

Inga kommentarer: