onsdag 25 februari 2015

vardagen

på nåt sätt så har vardagen smugit sej in igen. för några veckor sen så trodde jag inte d. då var det ett enda mörker av havererade tankar å tårar. roger e inne på sin tredje vecka av behandling å jag e så grymt imponerad av denna man. han e starkare än en oxe å jag e mäkta stolt över honom. han tar behandlingen som om att d vore en ynka huvudvärkstablett. strålning varje dag måndag till fedag å cytotstakikan varje dag. den där fastna som är varje kväll mellan kl.20-22, d e nog den som e jobbigast. roger å hans älskade schweizernöt å cola zero you know...hihi...

jag har gått ner lite i tid å d e skönt. dels så slipper jag dra upp teodor så tidigt på mornarna nu när vi pendlar till dagis i råcksta å dels så e jag inte helt slut efter en arbetsdag. win-win för oss tänker jag. 30 mars har teodor fått plats på ett dagis i vårt område å d ser han fram emot tokmycket! vi ska dit å hälsa på innan inskolningen drar igång å d känns bra. vi var till dagisgården för nån vecka sen å undersökte den å tedde tyckte att d va en mkt bra lekplats. han har lite frågor om vad barnen heter å vad fröknarna heter. när vi pratat om d en stund så sa han: vet du mamma, när jag började på trollebo så visste jag ju inte vad fröknarna hette. först frågade jag den långa vad hon hette å då sa hon d, sen frågade jag den korta å då sa hon va hon hette å sist frågade jag den tjocka... nu vet jag ju vad alla fröknar heter å vad alla barnen heter oxå. d ska bli kul med nya kompisar men du vet ju mamma att jag är lite "blug"...(läs blyg)

så mkt fina tankar å funderingar som rör sej i hans lilla huvudknopp. gofisen!

tillbax till vardagen för nu e lunchrasten slut.



1 kommentar:

Petra sa...

Gillar så o läsa om ditt!! Skönt att de känns lite lättare 😍😍