måndag 2 februari 2015

vardag

roger är hemma efter att ha spenderat nästan 2 veckor på sjukhus å sjukhem. d e så vansinnigt skönt å jag kan inte med ord beskriva lättnaden av att ha honom hemma. nu e d vardagen som ska hittas igen. jag börjar jobba på onsdag å jag känner att d nog blir bra för mej med lite rutiner å sånt.

roger startar sin 6 veckor långa behandling på måndag. strålning och cellgifter. vi vet ju ännu inte hur han kommer att må under behandlingsperioden men han e bergsäker på att orka näst intill allt som vanligt. han e stark min man å har han gett sej fan på nåt då blir d så!

vi har fixat lite mer i lyan. tavlor e uppsatta, ny spegel i hallen e fixad å d blev urbra! känns verkligen som hemma. d e bara d runt omkring som inte ingick i planeringen.

steg 1 var operationen å den gick som en dans. roger fick inga kraftnedsättningar what so ever å d e känns skönt.
steg 2 e nu behandlingen å den ska ju gå lika bra den!

vi har lämnat å hämtat tedde på dagis. d e ett farande som tar lite på krafterna så jag hoppas verkligen att d löser sej med barnomsorg snart. vi har fått hjälp via kuratorn på ks för att på nåt vis söka förtur av förskoleplats. jag gissar att d inte e nåt som händer över en natt men bollen e iaf i rullning.

skriver lite hattigt å dattigt men men. tankarna e av samma kaliber å då blir d som d blir. allt fokus just nu e att komma in i en vardagslunk som funkar för oss alla tre. sen e d bara att blicka framåt å köra på!


Inga kommentarer: