tisdag 27 januari 2015

pappa

igår förmiddag så kom äntligen pappa hit. som jag längtat!
fick gråta en skvätt. enbart av glädje å tacksamhet.

pappa bytte raskt om till jobbarkläder å sen fixade han å donade hela dan. d bidde nya hyllor i klädkammaren, tavlor kom upp, nyckelskåp borrades upp, tidningsställ kom upp i köket, han möblerade om lite i teddes rum å d blev sååå mkt bättre. han hade ytterligare idé till nästa visit för fler hyllor ska upp i klädkammaren. duschdraperistång for upp å vi möblerade om i lilla rummet. brukar ha öga för sånt men jag tror att tankarna fortfarande inte kopplar som d ska..

när tedde sen somnat så kollade jag å pappa lite på guldbaggegalan å småpratade lite. skönt!

i morse vid 8 kom en kille från bredbandsbolaget. skulle kunna skriva en följetong om detta men väljer att skriva att de inte fått fjutt på grejerna sen den 2 januari. klåpare e ett ord man kan ta till.
killen fick igång d hjälpligt men ärendet e inte avslutat eftersom d inte funkar fullt ut. helst av allt skulle jag vilja ta alla prylar från bredbandsskitbolaget å åka till deras huvudkontor å trycka ner skiten i halsen på dem men lugn å fin som jag e så väntar jag på att de ska fixa till d. å blir d inte en rejäl ersättning efter denna helvetesmånad då!!!!

jag, tedde å pappa prommade sen till bromma blocks där vi handlade lite på clas ohlsson å även på coop. köpte en present till roggan oxå. hoppas att han gillar den,,,
vi åt lunch när vi kom hem å sen kirrade pappa lite mer saker i lyan. ingen tumme mitt i handen där inte!

vid tresnåret for pappa hem å då fick jag gråta en skvätt igen. sällskap e skönt. speciellt pappa-sällskap. få se när han kommer tillbax. hoppas att d inte e alltför långt bort i tid.

har pratat m roger några ggr under dan å han får komma hem i morrn!!!! d ska bli skönt att få honom hemma på  heltid. permisen i helgen gav ju så klart mersmak d e ju här hos mej å tedde som han ska va!

tedde har varit hemma med mej å pappa mån-tis men i morrn e d dagis igen. han behöver mer stimulans å han gillar ju sina lekkamrater. jag har legat på golvet nu på em å lekt med smurfar. d e inte så kul efter ett tag... lila smurfen som blivit biten av en lila fluga, d lekte vi om å om å om å om å om å om igen....

Inga kommentarer: