söndag 18 januari 2015

fokus

efter en hemsk natt med otäcka tankar å sömnlöshet så kom en dag med mkt tårar. kände mej totalt nere på botten. försökte att skingra tankarna med att rensa mellanrummet å få lite mera ordning i d som behövs fixas efter flytten. mest finlir m tavlor, prydnadssaker å sånt. d har lixom hamnat på paus efter d som hänt. de första dagarna var jag heller inte riktigt klar i knoppen så jisses vad jag har rafsat här å där. d va ingen vacker syn.
idag fick jag dock tummen ur lite grann.

på em kom per å lotta å hälsade på. de hade varit hos roger å innan de for hem så stannade de till hos mej å tedde. vi satt länge vid köksbordet å pratade å efter vårt samtal å efter framför allt pers ord så har mitt fokus flyttats. jag tänker inte skriva mer än så, vill inte lämna ut för mkt av vännerna å på nåt sätt så känns d som att jag vill behålla deras ord för mej själv. d betydde så otroligt mkt för mej å är så tacksam över att jag har vänner som dem.

vi for sen till max i solna å paret granberg bjöd mej å tedde på kvällsmat. petra kom även hon till max å när vi var mätta å belåtna så skjutsade petra oss till ks å till roger. hon hade tagit med sej datorn så hon satte sej å jobbade medans vi hälsade på vår tredje familjemedlem. <3 p="">
roger hade under dan haft besök va per, lotta, petra å peter å han kände sej glad å tacksam över fina vänner. d e ju så att i nöden prövas vännerna å för honom e d skönt att se att alla finns kvar.

klumpen i magen å smärtan i hjärtat skall from nu hanteras på ett helt anat vis. fokus ska ligga på det positiva.

god natt alla vänner å god natt min älskade dammtuss. (som jag inte kan kalla dej längre ty d gråa skägget e ju borta.... <3 p="">


Inga kommentarer: