lördag 17 januari 2015

ovissheten

tumören e skickad på analys å d tar ett par veckor att få svar. antagligen så är d frågan om vidare behandling, cellgifter el strålning. kanske båda.

själva operationen har gått bra. gaston e tydligen en fantastiskt bra kirurg. på ks finns det tre toppneurokirurger. två av dessa hade jour den kvällen roger var där å d var därför som de valde att göra op. mitt i allt elände alltså lite "tur".

efter op skedde en post op röntgen å den visade oxå att d såg bra ut. när analysen e klar så vet de mer om hur läget är.

den här väntan e så svår. känslorna åker berg å dalbana hela tiden. tankarna rusar åt alla håll å d går bara inte att stoppa dem. jag målar upp såna otäcka scenarion å blir så klart livrädd.

roger.
roger är verkligen mannen jag väntat på i alla år. han har allt jag nånsin önskat mej. han är världens snällaste. han skulle göra allt för mej å tedde utan att tveka. visst kan vi tjafsa å gnälla på varann emellanåt men den där kärleken som vi har för varann är... ja hur ska jag beskriva. jag älskar honom mer än livet självt. kan inte tänka mej att vara utan honom. att sova ensam i vår säng är en mardröm. d har jag alltid tyckt. om han varit på jobbresa eller om jag varit iväg å sovit borta så är d som att man e halv. vi somnar alltid hand i hand. en rutin som e underbar å när d inte finns nån hand att hålla i så e d vansinnigt tomt. kan vakna emellanåt av hans små snarkningar å irritera mej till max. nu skulle jag göra vad som helst för att få höra de där irriterande ljuden vid min sida.

pratade just m min skatt å han skulle få ta bort bandaget å hättan på huvudet idag å duscha för första gången. undrar om själva ärret, såret kommer att synas när jag å tedde sen kommer upp el om d e tejpat?

om några dagar så blir han troligen förflyttat t en rehabavd. där får han hjälp av sjukgymnaster att komma igång. innan op så berättade de så klart om riskerna som medföljde en hjärnop. vanligt var att man fick nedsatt funktion i nån sida av kroppen men att d brukar ge med sej efter 2-3 veckor. rogers tumör satt "bra till" vad gäller talet. efter op så har han inte haft nån märkbar nedsättning av kraft. han e ju så klart vansinnigt trött å han har fortf inte kunnat sova å d tär ju. jag sov inte på 2 dygn å var helt slut å då var d ju inte jag som opererats.

de har pratat om ca en vecka på rehab innan han får komma hem.
när svaren på analysen e klar så blir vi kallade till ks för ett möte med läkarna å då får vi veta mer.

roger får inte köra bil men han har rätt till färdtjänst. vi kan få hjälp med det mesta enligt kuratorn å hon e nån form  av mellanhand å hon kan hjälpa till m mkt praktiskt.

pausar pga gråt.


1 kommentar:

Petra sa...

Underbara du!!! Starka fina du !
🙏🙏🙏🙏