tisdag 25 oktober 2016

Julen

Julen närmar sej
Först tänkte jag fara t solen m Tedde me  insåg att d inte går att undvika
Julen ska jag igenom oavsett
Förra året var vi hos pappa som vanligt
Patrik valde att fira m Lottas familj
Roger var ledsen över det då han själv trodde att d va hans sista jul
Tyvärr så fick han rätt
Jag frågade honom om jag inte skulle be Patrik att fira m oss men d fick jag absolut inte
Han ville inte störa nån annans planer
"Vi gör d bästa av vår sista jul
Den ska va sådär sagolik så som på film"
D blev en fin jul
När vi sent på kvällen promenerade hem t oss hand i hand så var d så himla fint
Så himla vemodigt
Så himla innerligt
Vi var så himla nära
Vi grät en skvätt
Somnade hand i hand

Den här julen vet jag ännu inte hur dem blir
Patrik å Lotta vill att vi firar hos dem i Latorp
För mej funkar d bra
Kanske e bra att bryta en tradition
Vet ej än hur pappa ställer sej t d förslaget

Efter att vi fått Teodor så var julen såååå viktig för Roger
Han ville ge Teodor allt d han själv inte fick
Barnens högtid pratade han ofta om
Vi bestämde varje år att inte köpa för mkt t Tedde men vi lyckades aldrig hålla d
We went beserk å shoppade som tokar åt vår skatt

Känner mej orolig inför den här julen
Minns hur första julen utan mamma var
Nu blir det första julen utan min älskade
Min skatt
Mitt allt

Allt av d första e så himla jobbigt
Inte bara de första högtiderna
Alla vardagliga saker som jag gör själv för första gången gör ont

Idag e d åtta månader sen
Åtta månader
Känns så jävla konstigt
Jag saknar dej varje dag
Varje stund

Sista dagarna har jag kämpat m tankarna om att jag inte hann fram t dej innan du tog ditt sista andetag
E d nåt jag aldrig kommer att kunna ta mej igenom
D ploppar upp m jämna mellanrum gör så in i helvete ont
D dåliga samvetet värker
Jag skulle ha varit där
Varför tog jag inte cykeln upp t sjukhuset när de ringde
Varför inväntade jag skjuts
Varför

Inget går att förändra
Inger går att göra ogjort
Inget går att göra om
Finge jag önska så vore d att ha dej här

Inga kommentarer: