måndag 3 oktober 2016

En ledsen liten lång

Tedde fick med sej en gåta hem från skolan
Han frågade mej om jag kunde svaret
Jag sa nej
Han frågade då om pappa hade kunnat svaret
Jag sa att d kanske han hade kunnat för pappa var ju klurig
Då kom tårarna
Han grät så han hulkade
Sa att han saknade dej
Han ville att du skulle komma tillbax
Han frågade mej hur d funkar med fyrklöver
Kan man önska vad som helst å sen slår önskan in
Jag svarade att man alltid kan önska men att d nog e slumpen som gör om.d slår in eller ej
Han frågade om man kunde önska att pappa kom tillbax men innan jag hann svara så sa han att han nog inte trodde d eftersom ingen kan komma tillbax ifrån d döda

Hjärtat brister när han blir så där vansinnigt ledsen
Önskar att jag kunde säga att du kommer tillbax
Önskar att jag kunde trösta
Jag önskar oxå att du kom tillbax
Får ge mej ut å plocka fyrklöver

Inga kommentarer: