söndag 23 oktober 2016

Min lilla prutt

Teodor 6,5 år.

1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
God natt.
2. Vad gör mamma lycklig?
Kramar å pussar.
3. Vad gör mamma ledsen?
När jag inte lyssnar.
4. Hur får mamma dig att skratta?
Jag pruttar.
5. Hurdan var mamma som barn?
Jag vet inte.
6. Hur gammal är din mamma
42.
Hur lång är mamma?
180.
8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
Krama mej.
9. Vad är mamma jättebra på?
Prutta.
10. Vad är mamma inte så bra på?
Spela fotboll.
11. Vad jobbar mamma med?
Barn på skola.
12. Vad är mammas favoritmat?
Kött å pasta.
13. Varför är du stolt över mamma?
Hon är snäll.
14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
En tecknad Zlatan.
15. Vad gör du och mamma tillsammans?
Åker nånstans.
16. Vad är likt mellan dig och mamma?
Vi har likadana tigertröjor.
17. Vad är olika mellan dig och mamma?
Mamma har glasögon å d har inte jag.
18. Hur vet du att mamma älskar dig?
Jag är hennes barn.
19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka till?
Hon gillar att vara hemma.

Inga kommentarer: