måndag 10 oktober 2016

Känslor som snurrar

Igår lämnade jag Tedde hos pappa. Alltid lite ledsen i hjärtat när jag gör d trots att tiden på egen hand e skön. For sen t hufvudstaden m Karin å Nisse. Tog mej t Skanstull där jag mötte upp lillebror å Nils. Lunch på Ramen. Gott! Dock inte lätt att äta nudelsoppa m pinnar..... Såg allt annat än snyggt ut...
For sen t Årsta för att senare fara mot Globen å möta Karin å Nisse igen. Karin lyckades dock tyvärr dra på sej magsjuka så d bidde ingen konsert för henne. Fotade å filmade lite så att hon skulle få känslan av att vara med...hihi...
The Cure var apbra! De drog igång ett låååångt koppel av gamla godingar. Mina fötter å rygg å faktiskt hjärtat ömmade så när d va 40 min kvar gav jag upp.
För ett ögonblick i konsertmörkret kändes d som om att du stod tätt bakom mej å höll om mig å stampade takten. D va fint. Å ledsamt. Att se Cure utan dej va ju inte meningen. Nisse köpte din biljett så den blev inte oanvänd.

Idag for jag t Bromma e frulle. Hälsade på gamla arbetsplatsen. Gamla klassen. Ååå så fint d va att få träffa dem.1,5 år betyder att de dratt iväg på längden de små fina godingarna. Fick sååååååå många kramar. Både av barnen å av gamla kollegor. Satt å pratade m Lotta ganska länge å d va fint att få bli lite uppdaterad. Vissa saknar man mer än andra å Lotta e en sån. Träffade Pia, Pernilla, Petra, brudarna i Köket, Johanna, Ann-Marie, Efwa plus några till. Några hittade jag inte så jag får väl fara dit igen!
Summa summarum så va d en finfin förmiddag å efter all kramar e jag varm inombords å kan nu bege mej hemåt.
Först en träff m Fredrik å Nils.

Inga kommentarer: