tisdag 18 september 2018

Vardagslyx


Kvällspromenad m Tedde ikväll. Min kloka teddybjörn. Jag hoppas att hans klokhet rubbar av sej på mej. Att knalla omkring på måfå å småprata m honom om allt mellan himmel å jord, e vardagslyx. Som lyfter mej. 
Han har insett att familjen är de vänner man väljer. Och som väljer oss.
Att blod inte alltid e tjockare än vatten.
Han e redig i sina tankar å funderingar.
Mkt prat om Roger. Han vill gärna att jag berättar gamla minnen. Saker vi tre gjorde då han var liten. Saker som han å Roger gjorde tillsammans.
D e prat om skola å kompisar.
Fotboll. Fotboll. Fotboll.
Vi pratade om djur. 
Om vad vi ska göra när vi åker t Stockholm om några veckor.
Vi pratade om vad vi äta när vi åker t London nästa gång. 
I morgon e d Rogers födelsedag. Vi brukar äta nåt gott å fira men i morrn e d fotbollsträning å sen ska han sova hos sin morfar. Då kom han på att vi kan fira Roger på torsdag istället. 
Tedde e min livlina. När jag tittar på honom så tänker jag att vi två klarar allt tillsammans. Att vi fixar detta å att vi båda blir stärkta. 
Vi kan skita i dumheterna runt omkring.. Energitjuvar å lögnare struntar vi i helt enkelt. 
Väl hemkomna efter kvällsprommisen då hade strömmen gått. Vi tände ljus å myste en stund innan d va dags att sussa.
Nio

Inga kommentarer: