lördag 15 maj 2021

Krasslig

 Jag började att känna mej lite under isen förra fredagen. Vaknade på lördagen å mådde lite risigt. Under eftermidddagen kom huvudvärken å den satt i till måndag morgon. D va verkligen huvudvärken from hell. Drog ner persiennerna å släckte alla lampor. Trodde att huvve skulle explodutta. D gjorde d inte som tur va... Sen kom halsont, snuva å yttepyttelite feber. I torsdags började jag att känna mej hes å igår fredag va jag såååå himla hes. Lät som en gammal raspig gubbe emellanåt å ibland kom d inte ut nåt ljud alls. Teodor tyckte att jag lät såååå kul. Hostan infann sej oxå i torsdags. Tur att jag hade cocillana hemma. Lite hjälp till natten.

Idag e jag fortfarande hes å rösten håller sej runt de lägre tonerna för att mynna ut i nåt slags väsande. 

Tog covidtest i måndags (eftersom barn å kollegor i min närhet på jobbet insjuknat). Negativt svar. Tog ett nytt test igår å d visade oxå negativt. 

Hoppas att jag piggar på mej inom kort. Två symptomfria dagar innan återgång till jobb. Få se när d blir.



Inga kommentarer: