söndag 7 december 2008

Lite julshopping

Ahhh vilken härlig dag! Lite snö å dan hade varit perfa!
Mötte upp mitt käraste sambopar å vi vandrade på konstfacks julmarknad. Gjorde lite fynd men det mesta ska bli christmas presents så jag kan inte berätta så mkt om d jag köpte. Till mej bidde d dock ett vitt örhänge i plast i form av en stor penna. Köpte mej oxå en gullig tygpåse. Den hade ett tryck på sej; en bild av en liten kondisbit som heter dammsugare. Under kakan stod det "dammsugarpåse". Klockren eller hur? Ska lägga upp en liten bild på underverken en annan dag när jag e lite alertare.

Vi for sen till centrum å åt en smarrig planka. Very gott för en hungrig mage!

Sen en busstur till Grönan men den julmarknaden va inte så mkt å hänga i julgranen. Hängt fina saker å lampor hade de annars gjort i nästan varenda träd inne på nöjesfältet. Härlig julstämning minus snön...
Moffade i oss minimunkar. Flera stycken faktiskt! Hade sett fram emot en nyttig langos men den lilla luckan var igenbommad för säsongen. Tragiskt om ni frågar mej.

Jag å samboparet skildes åt å jag tog en tur till Monki, en affär som sakta men säkert börjar knappa in på min andra favvoaffär h&m`s populatitet hos mej...Vem vet? Efter jul kanske Monki e min favvo.....

Har nu kollat på lite CSI, lite Ugly Betty å lite Ghost Whisperer samt ätit toast med lök, rom, creme fraiche å räkor. Det smakade inte illa alls faktikst.

Inga kommentarer: