onsdag 3 december 2008

Ritsch ratsch...

Har varit i Sveriges hemskaste centrum å ätit gott m fröken Westberg. Jag moffade i mej en smarrig kycklingsallad m bulgur å sen bidde jag bjuden på en kalasgod brownie. Mumma!

Apropå brownie...d va 2 gamla gubbar m varsin rullator som va in på caféets toalett. Åsa skulle sen in på huset efter dem men vände i dörren ty toaletten var alldeles nerskiten. Det va skit på golvet, i toan, i handfatet å dessutom va det stopp i toan...
Personalen plockade hastigt å lustigt fram de stora gula plasthandskarna å skred till verket. En av killarna berättade att gubbarna fått flera tillsägelser å varningar tidigare pga att de varit stökiga å otrevliga mot gäster. Nu var måttet rågat. Nu skulle skitgubbarna bli portade! Tänk att bli portad för att man skitit ner en toa...hihihi..galet kul!

Nåt annat galet kul e nåt som Åsa hade hört på radion idag å som hon till min stora glädje delade med sig va. De hade diskuterat olika namn och då hade d ringt in en person som i andranamn hade döpt sitt barn till "Filli-bom-bom-bom"...
Tänk på lekplatsen; -Kom nu Filli-bom-bom-bom!
På arbetsintervjun; -Mitt namn är Filli-bom-bom-bom...
Presentation för svärföräldrarna; -Det här är min kille, Filli-bom-bom-bom...

Skrattade så jag tjöt.

Inga kommentarer: