måndag 31 augusti 2009

något nytt???

måndag. startade dagen med en 50 minuters promenad. skönt som 17! under prommisen ringde det någon från st olovsskolan å de ville att ja skulle komma förbi å säga hej, fixa ett utdrag ur brottsregistret å sen så e d fritt fram att vicka hos dem. känns skitbra!! nu e d bara å hoppas på att personalen på sankta inte håller sej jättefriska...(så hemskt d lät men ja vill ju få jobba lite...)

var förbi mamma å pappa en sväng. mamma var så nervös inför svaren på röntgen men det är ju egentligen inget farligt svar hon väntar på. det handlar ju om att antingen börja m strålning eller bärja med operation. men jag förstår att väntan kan vara jobbig. eftersom hon inte tar sej ut, hon får ju inte gå så mkt heller, så blir det ju mest tid till att tänka, fundera, älta å oroa sej.

hade tur å fick äta lite mat. ugnsgratinerad falukorv å potatis. mums! farmor kom förbi å fikade å sen fick ja ksta mej på bajken för å cykla hem å tvätta. jag sorterade tvätten och kånkade ner den i tvättstugan, bara för att uppäcka att den långe mannen bokat fel dag.... ååå så glad jag blev då!! jätteglad!!
det är bara å kånka ner i tvättstugan i morrn em ist ty d e DÅ som den egentliga tiden är.....

när ja va ute å prommade i morse så sken solen från en klarblå himmel. nu e d inte mkt t sol. inte mkt t klarblå himmel heller. det är igenmulet å nyansen är gråvit. så härligt så...NOT!

fick mail från min förra ag idag å tydligen så hade mitt brev returnetats trots att de skrivit rätt adress. undrar hur det kommer sej?? men det är väl posten i ett nötskal. nu skulle de posta brevet till mamma å pappas adress, få se om d funkar bättre.... skulle ju lixom behöva mitt arbetsgivarintyg. typ igår.......

Inga kommentarer: