onsdag 15 juni 2011

gräsänka

jag å lillen har varit solo idag. roggan e ju som sagt i gbg på jobb. jag å teodor var t centrum 1 sväng på fm sen kom regnet å vi lekte inne hela em. efter kvällsmaten vid sex, prommade vi t clas ohlsson å där inhandlade jag en frisörsax. luggen e på tok för lång å våra kökssaxar suger när d gäller hårklippning...
vi lekte ute en stund innan d va dax för kvällsbad, välling å natti natti. lite gråt innan han slocknade i afton men jag koncentrerade mej på att skriva frågor t dagmamman som vi skall hälsa på i morrn bitti, så han fick somna på egen hand. som vanligt. han e himla duktig vår kille. somnar på egen hand varje afton. ibland m lite gnäll å ibland utan.

ska bli spännande å se hur dagmamman har d hemma. vi hälsade ju på henne 2 ggr i höstas, då vi sökte dagis å dagmammor, men då var vi bara i parken. vi har ältat dagis å dagmamma fram å tillbax. i mitt huvud så vill jag ju att teodor ska va hos en dagmamma som e lika fantastisk som min mamma var. kanske e en omöjlighet att leva upp till såna krav... jag tror att d blir bra m dagmamma. nånstans så tycker jag ju att dagis e mer institution men skulle vi ha fått plats där så hade d säkert oxå blitt bra.
d e inte konstigt att tankarna snurrar. d e ju trots allt vårt allt vi ska lämna bort t nån annan om dagarna.
nu ska jag ta en dusch å sen ska jag se "jag har älskat dej så länge". passar på när den långe mannen inte e hemma för han e ingen sugen på å se den.

Inga kommentarer: