tisdag 7 juni 2011

vilken hetta!

jag å teodor gick t centrum i morse strax före 9 för att köpa nytt frullebröd. tyvärr gapade brödhyllorna väldans tomma. ingen påfyllning där inte efter helgen...morr.
gick hemåt via lekparken så d tog en bra stund innan vi va hemma. vi åt lunch vid 11 å vid halv 12 va vi ute igen. då prommade vi ner mot vattnet å där matade vi gräsänderna. jisses så närgångna de va. vägade inte lyfta ur teodor ur vagnen men han var väldans nöjd m att bara få sitta där å titta på alla fåglarna. d va ca 25 stycken. jag gav teodor brödbitar som han skulle mata ´fåglarna med men d gick inte riktigt fram för han åt upp dem själv.....hihi...
strax efter fågelmatningen somnade lilleman så då stannade jag vid kaananbadet, satte mej på en bänk på stranden å läste aftonbladet. skönt med 45 min för sej själv.
teodor vaknade å vi fortsatte vår prommis mot centrum. han gick lite av å till så d tog sin lilla stund. i centrum hittade vi finally färskt bröd så morgondagens frulle e räddad!
gick sen t ådalens parklek där han störögt tittade på alla de stora barnen. han försökte att springa ifatt dem men lyckades icke. emellanåt fick han tag på de större kidsen om de stannade bredvid honom å då va han snabb med att ta tag i dem å krama dem. d ser så himla skönt ut! han bara strålar å kramas! d e dock inte alla ungar som uppskattar hans närmanden...hihi...
nu e uret kvart i 5 å roggan å lillen e ute på prommis. roggan kom hem tidigare så de stack iväg. jag har bränt mej på armarna å i ansiktet idag så jag stannade hemma. jag kommer ihåg att smörja den lille krabaten men inte mej själv....smart. not.

Inga kommentarer: