söndag 27 november 2011

livet leker

efter en tuff period så har d ljusnat. teddys fas e över å han e sitt gamla vanliga charliga jag igen, tack å lov!

roggan for t sveriges baksida göteborg i måndags å kom hem tisdag kväll vilket innebar att denna frun fick både lämna å hämta lilleman. d gick som en dans d med å kvällarna va finfina. inget gnäll å tjafs så vi hade riktigt mysigt utan karln i huset. (fast vi lääängtade som 17!!!)

jobbmässigt har d varit en ganska jobbig vecka men d e väl lite så, d går upp å ner. tycker bara att den här nerperioden hållit i sej ett tag nu. d e svårt att jobba ihop en stor (på tok för stor) och spretig barngrupp men men. så småningom så ska d nog funka.

familjen sjöblom var inbokade på middag hos oss i tordags men när man har små kids så blir d inte alltid som man vill... jag längtar efter jessica så d va lite synd men men d kommer ju fler aftnar.

igår förmiddag for vi t bromma blocks å där köpte vi en finfin vinteroverall (en röd didriksson) till teddy.
efter lunch tog jag min fina dramaten å rullade upp t centrum där d inhandlades lots of julkappar. vid 4-halv 5 kom så västeråsflickorna å d bidde lite mer shopping. gick sen hem i förväg för att fixa finliret inför kvällens mat. vi åt crostini m olika tapenader å oliver först, sen bjöd jag på "frilles fenomenalt fina fisksoppa" å den gjorde succé. tur. till efterrätt så stegade vi back to the 90`s och vi åt gino med vaniljglass.
lite chips fick avsluta aftonen å bruttorna for hem vid halv 12-12. läängesen jag va uppe så länge. som tur va så sov teddy ända till halv åtta i morse, tack för det televerket!!
d va en skitansmysig afton (om man bortser från att jag fick springa lite fram å tebax för att roa en liten teddy som inte ville va själv) å jag fick finfina paket; en tjusig blomjuluppsättning (lååångt ord), örhängen i form av röda basketdojjor å blå glasögon å en asafin ljuslykta som vi tände upp t efterrätten i salongen...hihi inte ett öga var torrt...hihi

idag e d som sagt söndag å kl.13 skall vi bege oss t bromma där vi ska bli bjudna på brunch av frille å ola för att jag fyller år i dagarna. ska bli sååååå trevligt. har bara ätit brunch en enda gång så jag ser mkt fram emot detta!

ni hör ju vilken härlig helg jag haft. förstår er avundsjuka för vem vill inte ha superfina å omtänksamma vänner å dessutom få god mat?!?!

Inga kommentarer: