måndag 14 november 2011

what a weekend!

i fredags lämnade roggan vårt hjärtegull i årsta hos morbror å hans sambo. jag å roggan åt 3-rätters på döden i grytan; jag åt salsiccia i 3 olika smaker m såser till, roggan åt bruschetta. huvudrätt=pasta m salsiccia för mej å pasta m italienskt sidfläsk för roggan å till efterrätt bidde d semifreddo. ett glas rött för hundratio riksdaler fick skölja ner godheterna!

vi for sen hem å sjönk ner i soffan. flyttade sen in i sovrummet för lite mys och vad händer? jag somnar....

på lördagen åt vi lååång och sen frulle framför teven, for sen in t söder där vi fikade med zeke å suss på blå lotus. jag mötte sen upp åsa vid åhléns, vi tog spårvagnen ut t djurgården å där åt vi krämig fisksoppa på blå porten. jag tog även en smarrig efterrätt; mousse gjord på mörk choklad.

gick sen över gatan t cirkus där vi roades av lena ph i ca 1,40 tim. d va en mkt ojämn show. d som va bra va riktigt bra å d som va dåligt va riktigt uselt. lite besviken men ändå nice å få umgås m åsa.

igår söndag bytte den långe däck på das auto samt tvättade den utvändigt å invändigt. vid 3-snåret for jag in t city där jag mötte upp anna. vi tågade mot berns där vi deltog i årets mama. d va inte alls lika bra som förra året men goodiebagen va en hit så vi va rätt nöjda ändå.

en helg m himla mycket egentid. gillas. kanske att egentiden skulle spridas ut lite mer jämnt å inte komma i klump men men. ett hårt jobb men nån måste ju...hihi

Inga kommentarer: