tisdag 8 oktober 2013

ork tack

när man legat å halvsovit å helsovit på soffan hela dagen å man känner sej som ett utskitet päron,då vill man inte ha nåt uppträde what so ever vid matbordet...
tedde fick välja mat å d bidde köttbullar, pastahjul, parmesanost å grillkrydda.
när maten sen stod på bordet så tvärvägrade han att äta.
vad hände? får kanske skylla på min trötthet å svullna hals men jag hann inte med alls. ena stunden e d en glad prick som sitter vid middagsbordet å i nästa stund e d en skrikande gråtande unge som sitter där.
en skrikande unge som v ä g r a r  äta.
tröttnade efter en stunds trugande så tröttnade jag å den lille fick gå in på sitt rum.
gråt å tandagnisslan en bra stund å sen öppnas dörren å han kommer hulkandes in i vardagsrummet. hoppar upp i mitt knä å gosar lite å hux flux e den goa lilla krabaten tillbax igen.
vad e d som händer i knoppen på den lille?
han e nu hungrig så jag värmer på maten å nu äter han den med god aptit.
den där instruktionsboken som handlar om hur man förstår sej på barn, var 17 e den???

Inga kommentarer: