fredag 12 september 2014

hjärtat är rött och sitter till vänster

jag tänker att söndag är en sååå viktig dag. valdagen med stort v. d e dax att få sverige på fötter igen. minska klyftorna å inte bara tänka "mer mer mer i plånkan". visst, jag ska inte sticka under stol med att jag å min man fick d bättre ekonomiskt med det blåa styret men detta på bekostnad av andra. d e INTE ett sånt samhälle jag vill ha. jag vill ha ett samhälle, ett land där alla har samma möjligheter. samma rättigheter. där alla människor har lika värde, oavsett bakgrund, härkomst, uppväxt.
alla dessa vansinniga privatiseringar. d finns ju inget slut på eländet! jag kräks av tanken på att man ska kunna betala sej fram på olika sätt. betala för att komma före i kön.
se till att göra era röster hörda på söndag. tänk inte ego, tänk vårt avlånga land å alla individer som existerar i det.

Inga kommentarer: